Mail och samtal

publicerat i Allmänt;
Idag var det tvättdag kl.7-12. Min son gick själv till skolan på morgonen. På morgonen mellan tvättarna så gjorde jag en kopp te och satte mig i köket och njöt av solen och drack min kopp te. 

När jag började titta lite nämre på min mobil så såg jag att det satt ett plasthöljet på min mobil på skärmen. Jag drog bort det. Det har suttit där i 2,5 år...ha ha ha. 

På fm när jag var påväg ner till tvättstugan för att hämta upp det sista av tvätten så ringde min nära vän E. Efter vi hade lagt på luren så åt jag lunch. 

Efter lunchen ringde min mamma. När vi hade lagt på luren så satte jag på filmen som jag började och tittade förra veckan och såg klart den. Därefter cyklade jag och hämtade min son på fritids. Innan vi skulle gå hem så pratade jag med min sons matte lärare då vi hade mailat lite fram och tillbaka under fm. Min son ligger mycket efter när det kommer till matte. När vi kom hem så gjorde jag middag till oss. 

Därefter tittade jag på glamour och sen var det dags att göra alla läxorna med min son.

 Det kommer bli att jag måste göra matte läxa varje dag med min son så han kommer ikapp lite i matten så förhoppningsvis så slipper han göra om 3ans matte när han börjar i 4an. Jag kan tycka att matte läraren borde tagit kontakt med mig angående hur min son ligger i matte. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sandra ledin:

Va skön dag. Längtar efter att kunna sitta på balkongen också.
Skolor är lite sega i överlag när det kommer till att säga till om barn ligger efter. Det är oftast att det tas upp när föräldrarna tar upp det tyvärr. Vi hade så på låg och mellan stadiet med ena barnet. Men på högstadiet har de tagit tag i det sen dag ett istället.
Hoppas det går bra med matte läxan och ha en fin eftermiddag 🌺💐🌸

Svar: Ja, det är lite sisådär med information från skolan så viss det inte är så att min son har varit okoncentrerad och clown.

Ha en underbar kväll 🌸
minbloggochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :