Annorlunda videointervju

publicerat i Allmänt;
Morgonen var bra med min son fram tills det var dags för honom att gå till skolan. Då fick han ett utbrott och började hota mig, sa fulla ord, slog mig precis innan han gick utanför dörren. Jag stod i fönstret och vinkade till honom och formade fingrarna som ett hjärta när han tittade upp mot fönstret. Själv fick jag ett fuck you tillbaka. Därefter tog jag fram datorn och frågade på ett frågeformulär på 200 st frågor för en receptionist tjänst. Sen blev det en lite annorlunda videointervju. Jag fick ladda ner en app på min telefon och läsa frågor när jag skulle ge svaret så sattes min kamera på så fick jag berätta mitt svar. 

När jag var klar med det gjorde jag en kopp te och satte mig i köket och njöt av solen och ringde och pratade med min nära vän E.

När vi hade lagt på luren så gick jag till kronprinsens köpcentrum och möte upp min vän V. Där lunchade vi tillsammans och satt kvar och pratade ända tills jag skulle hämta min son på fritids. 

Under tiden vi satt där och pratade så fick jag ett samtal från skolan och ett mail angående min son. Så vårt samtal handlade mycket om hur jag mår och allting omkring min son.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sandra ledin:

Ingen rolig morgon. Styrke kramar 🤗 är inte lätt att ta när de gör som de gör ibland som tex nu med fingret. Men du gjorde fint med hjärtat och jag tror att han igentligen uppskattade det.

Jag har lärt mig utav npfpussel på instagram, att barn som är arga och säger jag hatar dig eller drar upp fingret eller dylikt ska man bemöta med ett jag älskar dig. Det kan ge lugn till barnet även om de inte visar det just då. Då känslorna är för stora för dem i nuet. Npfpussel har många bra tips och tricks. Men jag tror att du känner igen mycket från kurserna du gick.

Hoppas denna dag blir kanon 🌺

Svar: Läser mycket på olika sajter om npf/adhd.

Ha en underbar dag 🌸
minbloggochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :